ABRI-CAMPAGNE


Onze landelijke abri-aktie (langs de weg in onder andere bushokjes) start per 1 mei 2012. De campagne zal op 250 plekken in Nederland te zien zijn voor een periode van een half jaar. Deze campagne hebben wij cadeau gekregen van Clear Channel Hillenaar (mediawaarde 31.000 Euro) voor het goede doel in Ghana. Ook het drukken van de poster hebben we cadeau gekregen. De gulle gever is De Huisdrukker in samenwerking met DD&D, met verschillende vestigingen over geheel Nederland. Ons persbureau HBMEO heeft ons ook als MVO-betrokken onderneming geholpen met het concept en de vormgeving. Waarvoor dank allemaal.

Ons doel van deze aktie is drieledig:
- Afrika positief in de belangstelling zetten
- Bezoekers naar deze website trekken
- Opbrengst genereren voor het goede doel

Met deze campagne promoten wij eco-toerisme naar Ghana en bestrijden daarmee armoede. De opbrengst van de verkoop van boetels gebruiken wij geheel en al voor de versterking van dit ecotoerisme. Diverse winkels ondersteunen ons hierbij en werken, zonder zelf marge te verdienen, hieraan mee.

Achtergrondinformatie boetels (misschien al bekend...)
Boetels komen uit West-Afrika. Daar zijn ze overal te zien. Ze worden gebruikt als watergieter voor het wassen, bijvoorbeeld na toiletbezoek of voor het (islamitische) gebed. Ook een verfrissende douche is met een boetel aangenaam. Dit laatste is vooral onder toeristen populair. De boetels worden lokaal in Senegal geproduceerd van recycled plastic. Hierdoor zijn de kleurstellingen oneindig groot en afhankelijk van het aanbod aan plastic op een bepaald moment. Er zijn momenteel 4 modellen beschikbaar.

In Nederland worden boetels gebruikt als plantengieter, waterkaraf, fleurige decoratie of speelgoed op het strand. De boetelverkoop is al 2 jaar een succesnummer van ons in Nederland. De opbrengsten gaan geheel naar het goede doel.



Volg ons via Facebook en Twitter

Click for English language Klik voor Nederlands